Thursday, August 6, 2015

Topografia noclegu


A teraz płynnie przechodzimy w topografię i geografię. To bardzo ważne naszym zdaniem by mieć podstawową wiedzę o mieście czy krainie, gdzie się udajemy. Najpierw!!!Po pierwsze: zlokalizuj lotnisko lub centralny dworzec kolejowy w mieście. Względnie autobusowy, ale on będzie blisko kolejowego. Po drugie – jeśli miasto ma system metra – sprawdź gdzie znajdują się najważniejsze stacje przesiadkowe lub… stacje końcowe linii.
– Ale po co? Uwierzcie, ze od teraz warto szukać takich noclegów, by były albo blisko głównych dworców albo przy końcowej stacji metra. To znacznie ułatwi Wam zwiedzanie, poruszanie się po mieście, pozwoli zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Poza tym hotele i hostele położone daleeeeeko od centrum miasta, ale tuż przy stacji metra potrafią być o połowę tańsze, niż te w centrum. A jednocześnie można od nich dojechać do centrum za drobne np. w 20 minut. Podobną sytuację miałam własnie podczas pobytu w Krakowie. Ostatni raz byłam tam i to pociągiem kiedy miałam kilka latek i zupełnie nie pamiętałam topografii miasta. Pierwsze co to planowałam hotel na starówce, jednak po dłuższej chwili zdałam sobie sprawę, że hotel na starym mieście to prawie samobójstwo nie tylko cenowe ale i pod względem zatłoczenia. Dlatego zdecydowałam się na wybranie taniego apartamentu niedaleko centrum gdzie dokładnie wiedziałam jak daleko mam do dworca, gdzie mam poszczególne zabytki i przy okazji cieszyłam się ciszą. Hotel w centrum jest idealny dla podróży biznesowych gdzie trzeba być blisko miejsca spotkania, blisko dworca itp. Jednak przy podróży gdzie stawiamy na wycieczki piesze nocleg minimalnie poza Starym Miastem to świetna opcja. 

No comments:

Post a Comment